סוגי פוליסה לביטוח דירה

מערכת שורש  ג ניסן, תשעז  3/30/2017

כדי לשמור על הדירה, על המבנה וגם על הרכוש שלכם, אתם בהחלט זקוקים לביטוח, וכאן נכנסות לתמונה שלל פוליסות אפשריות שיעזרו לכם לישון הרבה יותר בלילה
.......................

סוגי פוליסה לביטוח דירה

חלום הדירה שלכם עומד להתגשם, וממש בעוד כמה רגעים תיכנסו אל הדירה החדשה שלכם, זו שחסכתם לקראתה במשך שנים. עם זאת, כדי לשמור על הדירה, על המבנה וגם על הרכוש שלכם, אתם בהחלט זקוקים לביטוח, וכאן נכנסות לתמונה שלל פוליסות אפשריות שיעזרו לכם לישון הרבה יותר בלילה.

פוליסת מבנה לבעלי משכנתא

אחת הפוליסות החשובות, שנדרשת גם על ידי הבנק למשכנתאות, היא פוליסת מבנה שמבטחת את מבנה הדירה עצמו, ללא תכולתה. ביטוח זה מכסה נזקים שעשויים להיגרם לתשתיות ופגיעות בתקרה, ברצפה או בגג, וכן הוא יגן עליכם אם חלילה תפרוץ שריפה במבנה. סכום הביטוח במקרה זה יהיה בגובה ערך המבנה עצמו או בגובה ההלוואה, לפי בחירתכם, וזהו גם פתרון אידאלי למי שמעוניין לבטח את המשרד או החנות שבבעלותו.

פוליסה לביטוח מבנה ותכולה

בעוד פוליסת המבנה מכסה אך ורק את המבנה, פוליסות אחרות מציעות כיסויים נרחבים יותר, הכוללים גם את תכולת הדירה. פוליסה זו מתאימה גם למי שבוחר להתגורר בדירה שבבעלותו, וגם למי ששוכר דירה ורוצה להגן על עצמו מפני נזקים שעשויים להיגרם למבנה או לציוד שהביא עמו למשך תקופת השכירות. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים עקב נזקים שייגרמו בשל התלקחות, רוח עוצמתית, התנגשות של כלי רכב (מכונית או כלי טיס), גניבה, שיטפון וגם רעידת אדמה.

ביטוח בית משותף

לצד ביטוחים הממוקדים במבנה הדירה בלבד ו/או בתכולתה קיים גם ביטוח בית משותף שמעניק כיסוי ביטוחי למבנה מגורים שבו מספר רב של דירות, או למבנה עסקים שבו משרדים שונים. ביטוח דירה מהסוג הזה הוא חיוני משום שטיפול בנזקים הקשורים לחלקים משותפים עשוי להיות יקר מאוד לכל דיירי המבנה, אלא אם הם בוחרים מראש לכסות את עצמם מפני סיטואציות אלו.

ביטוח עוד משלב הבנייה

סוגי הביטוחים שהוצגו לעיל מעניקים כיסויים לנזקים שונים בדירה, במבנה או בתכולתה – אך ורק לאחר השלמת הבנייה. אם אתם נמצאים עדיין בשלבי הבנייה אפשר ואף רצוי לקנות פוליסת ביטוח שתגן עליכם בזמן הבנייה או בעת השיפוצים האינטנסיביים. פוליסה זו נחלקת לשני חלקים עיקריים, כאשר החלק הראשון מתייחס לביטוח במהלך תקופת הבניה (בנייה מהיסוד) והוא מעניק כיסוי על שלל סיכונים הקשורים בעבודה עצמה, כיסוי עבור נזקים עקיפים שנובעים מתכנון לקוי, פינוי הריסות, הובלות, הוצאות עבור שעות נוספות של העובדים, ואף שכר אדריכלים ומהנדסים. החלק השני מעניק כיסוי במצבים הקשורים לעבודות שיפוץ פנים, לרבות עבודות גבס ואינסטלציה, צבע, חשמל או ריצוף, והוא מעניק לכם כיסוי צד ג' והרחבות נוספות. השאלה היחידה שנותרה כעת היא באיזה שלב בתהליך אתם נמצאים, ואילו כיסויים רלוונטיים לכם ולצרכים שלכם.

 

פרטים נוספים כנסו לכתובת: https://www.clalbit.co.il/insurance/homeownersins/Pages/default.aspx